close
No one knows my struggle, they only see the trouble,
Not knowin it's hard to carry on when no one loves you,
Picture me inside the misery of poverty,
No man alive has ever witnessed struggles I survived.
                                                                                    - Thugz Mansion, 2pac

fuck,
fuck you, fuck me,
fuck it, fuck that,
fuck the world, fuck all shit,
oh shit...
damn...
no one understands me, they only meet the outside me,
I think I like a hypocritical jerk,
I love hate, I hate love,
I'm pissed off many things,
even myself,
fuck off,

Every corner, every city,
There's a place where life's a little easy,
Little Hennessy, laid back and cool,
Every hour, cause it's all good,
Leave all the stress from the world outside,
Every wrong done will be alright (I wanna go),
Nothin but peace (I wanna go) love (I wanna go nigga),
And street passion, every ghetto needs a thug mansion.
                                                                                                - Thugz Mansion, J. Phoenix, Nas

often days, often times,
there's no place where feels a lil happy and life's a lil easy,
little tennessee, laid back and good,
but I'm felt so bad,
I'm really wish every shit will be alright,
I really dont give a shit, but I still cant abide,

what's wrong with me?
I dont know,
maybe I get go,
outside the world,
and search the hope...


很糟糕的啊
我也不知道
自己都覺得自己怪怪的
無心亦或是有意都不重要
我只覺得心情很像吃了毒藥
莫名的平靜中漸漸的失去心跳
像個致命的誘惑悄悄的就被吃掉

我是變了很多
但我還是我
雖然我覺得人生越來越像一場戲
自己就像個傀儡在演戲
但我還是不想耍猴戲
可是日子很難過下去
什麼都覺得好無趣
就好像是低級肥皂劇
妳不會有任何期待的情緒
看完後也只會留下沒意義的唏噓
是我太down所以在亂想嗎
不知道欸

天氣冷
我的心 更冷
so fuckin' freezy
現在對我來說
還真是雙關
呵呵

還有 好久不見了
居然因為我照片的事
莫名的又聊了起來
不然我們還真久沒連絡了不是
妳說的 很棒
我也是很重視友情的
我真的覺得一生中
有good fella真的是很幸福也是很難能可貴的
不過我跟妳相反
我不知道妳知不知道
我很難 相信別人
任何人都是
很本能的反應
可能我有病
有人也這樣說過
不過很難講
看人看事情吧
我很善變也不是一天兩天的事
感覺也很重要
但我真的覺得妳那樣 不是很好
就像妳自己說的

呵呵
社會險 人心更險
更何況是酒肉朋友點頭之交
還有個我們都認識的人
她不就是最好的例子
好朋友可以變成這樣也很屌不是
跟妳聊一聊
感覺真不錯
我也是個偏執狂
妳的東西我看了也真是非常的有共鳴呀
呵呵
不過我比較情緒化就是
有時候
我真的覺得我自己都不了解我自己了
也許我連自己都要防備都要有戒心
我沒有忘了珍惜 也沒有忘了回憶 也不會摔壞心愛的東西
但我學會遠離 學會放棄 學會不要再回憶
我不知道 我有沒有 武裝自己
但我知道 我活著 殺出我命運 走出我的路

我不是很喜歡五月天其實
不過歌很好唱而且詞又不錯
雖然有些感覺很狗血
但說真的 有些詞 有時候看了真的會很有感觸
不要說台灣音樂不好
爛歸爛
但作詞真的不簡單
無聊的人自己可以試試
中文真的是最難的語言
用來寫歌也是不簡單
之前有一篇比較過中文及外語
我自己是學外語的
真的是這樣覺得
叫我用中文寫歌我寧願用英文

說了這麼多
好像沒什麼重點
要說什麼我也不知道
心情不是很好就是
不過最近有個新想法
越想就越想要去實現
不過需要計劃的很多
最重要的是目前沒那個資金也還沒有穩定的收入
有沒有人有興趣的歡迎來洽談
呵呵

該睡了
sweet dream :)
arrow
arrow
    全站熱搜

    kalamazoo 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()